Woning verkopen?

Als u besluit uw woning te verkopen dan breekt vaak een intensieve periode aan. Waar moet u beginnen? Hoeveel is mijn woning waard? Niet alleen omdat het verkopen van een huis tijd vergt, maar omdat het vaak ook gepaard gaat met veel emoties. Wij begrijpen dat en houden hier rekening mee. Zodat we steeds weer de optimale omstandigheden kunnen creëren om uw huis zo goed en snel mogelijk voor de hoogste prijs kunnen verkopen!

Of u nu uw huis wilt verkopen in Rotterdam, Den Haag of een van de omringende gemeentes, u kunt altijd bij ons terecht. Met een kantoor in Spijkenisse hebben wij een groot bereik in de regio Zuid-Holland en weten we goed hoe deze markten werken. Die kennis en die ervaring zetten we voor u in als wij voor u uw huis mogen verkopen.

Illustration-02

Uw woning verkopen? Bij M&D Real Estate doorloopt u het onderstaande stappenplan

1. Kennismakingsgesprek om ideeën uit wisselen

U wilt uw woning verkopen? Dat is mooi! Heeft u al plannen omtrent dit proces of laat u zich graag adviseren? Wij gaan graag een oriënterend gesprek met u aan om alle wensen en behoeftes vast te stellen. Aan de hand van deze punten kunnen wij u advies op maat geven. Wij leggen u graag het verkoopproces uit en alle onderliggende stappen.

Het begint met de inspectie van uw woning. Wij noteren alle gegevens zoals de woning van de staat, ligging, oppervlakte, omgeving, onderhoud en nog veel meer. In geval van een appartement nemen wij ook alle stukken van de VVE door en zorgen dat alles op orde is. Aan de hand van deze data maken wij een analyse en kunnen wij de waarde van uw woning opmaken.

Nadat we de woninggegevens hebben vastgesteld, beginnen we met een uitgebreid marktonderzoek. In combinatie met dit onderzoek is het voor ons nú mogelijk een verkoopadvies te geven. Bevalt dit verkoopadvies? Dan gaan wij graag met u de samenwerking aan. We leggen de samenwerking vast in een OTD (opdracht tot dienstverlenging).

2. Geniet van 24/7 service

Wij begrijpen dat het verkoopproces soms vele vragen en onzekerheden oproept. Bij M&D Real Estate staat de klant centraal. Om die reden geniet u bij uw vaste makelaar van communicatie op elk moment. U kunt ons 24 uur, 7 dagen in de week bereiken.

Heeft u een dringende vraag of opmerking, dat kunt u ons meteen bellen of Whatsappen. U kunt ook een mail sturen, maar daar reageren wij doorgaans later op. Zo zorgen wij ervoor dat het gehele traject soepel verloopt en u zonder zorgen zit.

Illustration-04

3. Wat gebeurt er in de woningmarkt?

Bij M&D Real Estate gaan we voor de maximale verkoopopbrengst. We proberen een zo hoog mogelijke verkoopprijs te realiseren met de beste voorwaarden. Uiteraard doen we dit met een eerlijke aanpak door een realistisch blik te hebben van de woningmarkt.

Door een intensief marktonderzoek uit te voeren krijgen wij meer inzicht op externe factoren die van invloed zijn op de verkoopprijs. Zo kijken wij naar vergelijkbare woningen in de buurt en microtrends. In combinatie met de analyse van de woninginspectie kunnen wij door onze eigen kennis en ervaring uw woning beter aanprijzen. Wij maken ook gebruik van een register waar alleen erkende makelaars toegang tot hebben waarin wij kunnen zien voor hoeveel de woningen in de afgelopen 5 jaar uiteindelijk zijn verkocht.

4. Woning promoten en social media

Het is tijd om uw woning op de kaart te brengen. Op basis van de verkoopstrategie maken wij nu een plan om uw woning te promoten. Welke promotie of marketingmethodes werken het beste voor uw woning? Wij zoeken het uit.

Om uw woning zo goed mogelijk te presenteren zorgen we voor professionele fotografie, een plattegrond, wervelende omschrijvingen en meer. We maken eerst uw woning binnen en buiten aantrekkelijk voor het oog. Zorg dat uw woning er verzorgd uitziet, zodat wij de beste impressie kunnen overbrengen in ons promotiemateriaal. Het is tijd om de markt kennis te laten maken met uw woning.

Dit doen wij door uw woning te plaatsen de woning plaatsen op Funda, Pararius, Instagram, Facebook en linkedin. De woning wordt zo op enorm veel platformen geplaatst waardoor wij zorgen voor veel exposure. 

Illustration-06

5. Bezichtigingen houden

We gaan nu echt beginnen! Na een promotiecampagne hebben we een lijst met geïnteresseerde kijkers. Deze plannen bij ons een bezichtiging tussen een bepaalde periode. Deze periode wordt in overeenstemming met u gekozen.

Uit ervaring weten we dat kijkers zich meer op hun gemak, zodra ze een bezichtiging hebben met alleen de makelaar. Potentiële kopers voelen zich meer prettiger en stellen meer vragen. Daarom begeleiden wij de bezichtigingen. Geen zorgen! Wij proberen uw woning zo goed mogelijk over te brengen en de kijkers zo goed mogelijk van informatie te voorzien. Uw woning is nu “onze” woning en wij zetten onze beste beentje voor tijdens de gesprekken.

6. De eerste biedingen en onderhandelen

De kijkers brengen hun bod uit en het is tijd om te onderhandelen. Wij gaan samen met u de onderhandelingen in met het idee om de beste verkoopprijs te realiseren met de beste voorwaarden. Onze persoonlijke doelstelling: een tevreden koper en verkoper.

Het onderhandelingsproces kan soms complex zijn. Verschillende factoren kunnen bepalen of een verkoop succesvol is. Zo kan een hogere bod niet altijd ideaal zijn, als er bijvoorbeeld geen ontbindende voorwaarden zijn. Wij houden rekening met alle scenario’s.

Illustration-08

7. Bod accepteren en vastleggen

Wij geven ons advies bij alle biedingen. Als u het beste bod heeft gekozen, dan zijn de onderhandelingen geslaagd! We maken de koop meteen officieel door koopovereenkomst te ondertekenen. In de koopovereenkomst, ook wel de koopakte genoemd, staan alle afspraken en verplichtingen voor beide partijen.

Wij helpen u graag bij het verduidelijken van de koopovereenkomst, zodat u precies weet wat u ondertekent. Wij beantwoorden al uw vragen, zodat u gerust de overeenkomst kunt ondertekenen.

8. Uw woning is verkocht!

Gefeliciteerd, hiermee is uw woningen bijna officieel verkocht. Wij zorgen er eerst voor dat er een akte van levering wordt opgesteld. Hierna stelt de notaris een datum en tijd vast voor de eigendomsoverdracht. Dit is het moment dat de akte van levering wordt ondertekend en de verkoop rond is.

Tijdens de eigendomsoverdracht controleren wij samen met u of alle documenten kloppen. Ook hebben de kopers nog een eindinspectie waar de woning nog kunnen doorlopen en kunnen zien dat alles in orde is. Als uw handtekening onder de akte van levering is gezet en uw woning is ingeschreven in het Woning Kadaster, dan zijn de kopers officieel eigenaar van de woning. De champagne kan worden geopend, uw huis is namelijk verkocht!

who we are.

Wij plaatsen uw woning in de spotlights

Met een uitgekiende en professionele mediamix brengen wij uw huis goed onder de aandacht. Natuurlijk zorgen wij voor een goed zichtbare plaats op Funda maar daarnaast wordt uw huis ook professioneel gepresenteerd in brochures, social media, lokale media en andere communicatiemiddelen waar wij uit kunnen kiezen. Wat we voor u inzetten is geheel afhankelijk van de mogelijkheden van uw huis, uw voorkeuren en het advies dat we voor u uitwerken.

SNEL EN GRATIS ADVIES KRIJGEN

Geheel vrijblijvend
informatie ontvangen?